přítel a alkohol
Renda
Přítel je alkoholik-dvakrát byl v léčebně.Teď po cca 2 měsících zase začal pít-vypije půl litru tvrdého denně.To trvá asi týden.Když chce přestat,má hodně silné abst.příznaky a proto se mu přestat nedaří.Jak mu pomoci?Je možné někde nastoupit na detox?Nebo existuje nějaká látka na zmírnění abst. příznaků?Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Vzhledem k tomu, že při závislosti na alkoholu mohou být abstinenční příznaky velmi závažné a zdraví i životu nebezpečné, bylo by na místě, kdyby Váš přítel absolvoval detoxikaci v odborném zařízení. Vhodnou medikaci by měl stanovit lékař, není možné to řešit svépomocí a navíc se obávám, že léky, které by pomohly při abstinenčních příznacích, rozhodně nebudou dostupné bez předpisu. Přítel se může obrátit na léčebnu, kde již léčbu absolvoval a požádat o přeléčení (po týdenní recidivě by nemusel absolvovat celou léčbu v plném rozsahu znovu, ale být tam zkrácenou dobu). Rozhodně by ale bylo vhodné, kdyby po léčbě vyhledal nějakou následnou péči - ambulantní doléčování, nějakou terapeutickou podporu - pomohlo by mu to lépe zvládnout ty nejhorší týdny a měsíce po ukončení léčby a měl by vyšší šanci na úspěch v abstinenci. Když mi napíšete, odkud přítel je, mohla bych Vám zkusit najít nějaké vhodné zařízení (ať už jde přímo o detox a léčbu, pokud se nechce vracet do původní léčby, nebo o nějakou možnost doléčování). Zatím držím palce.