jak pomoct??
kacka
Nevim, jak nejlepe formulovat muj dotaz... Mam sestru, ktere je 15 let. Dneska jsem se dozvedela, ze je zavisla. Bohuzel se nejedna o "plany poplach". Uz jsem o tom s ni i mluvila. Nastesti spolu vychazime dobre, a tak mi odpovidala, i kdyz ze zacatku vse perfektne zaprela. Priznala se a vim, ze mela extazi kokain a speed (nevim, jak se to rekne, protoze bydlime v Belgii), ale je to podobne kokainu a ma to i podobne ucinky. Dale vim, ze to uziva zhruba 2 mesice, mozna i dele a to o vikendy, kdy se schazi s kamarady, kteri na ni maji velky vliv a vetsinou jsou to dealeri. Urcite ji chci pomoc, ale nevim, kde zacit? Jak postupovat? Jak se k ni chovat?? Jeste bych asi mela podotknout, ze ona sama si uvedomuje, ze to, co dela neni spravne, ale na druhou stranu jsou kamaradi prednejsi nez rodina. Urcite neverim, ze to dokaze sama, jak ona rika. Dekuji moc za kazdou radu, kterou mi date.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, asi byste si v první řadě měla ujasnit, jestli ji chcete krýt, čímž jí moc nepomůžete, ale asi se Vám bude i nadále svěřovat a dělat si z Vás spojence, nebo chránit více rodinu a promluvit o problému i s rodiči. Tím sice riskujete, že Vás sestra chvíli nebude mít ráda, ale jednou to pravděpodobně ocení.Jinak pokud se rozhodnete celou věc ututlat a být jejím spojencem, těžko jí pak asi budete přesvědčovat, že dělá něco špatně a aby se změnila, protože jí do toho nebude nic tlačit. Jestli si opravdu připouští, že má s drogami problém, měla by také spolupracovat s jeho řešením. Nenechte se ale svázat k tomu, že jí budete krýt a ona Vás přitom bude chlácholit představou, že máte nějaké společné velké tajemství. To nepomůže ani jedné z vás.