Chci prestat ale mam strach
housenka
Dobry den,chtela jsem vas poprosit o radu na koho se mam obratit.Chci prestat brat. Jsem zavisla na pervitynu,beru rok a pul nitrozilne. Chtela bych hned nastoupit na leceni ale vsude se musi cekat skoro tri mesice na prijeti. Proc jsem se rozhodla?Protoze me ta droga uplne znicila,a ja uz nemam silu.take premejslim otom ze si dam zlatou a budu mit klid... Jsem vazne zoufala... Predem dekuji za odpoved Housenka P.S jsem z prahy ze strasnic

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nevím, o jaké možnosti léčby jste se zajímala a s kým jste to případně konzultovala. Pravdou je, že na léčbu v psychiatrických léčebnách jsou většinou čekací doby (ale myslím, že jsou kratší než tři měsíce, podle aktuálních informací z K-centra to teď je cca měsíc pro PL Červený Dvůr a PL Bohnice) a v terapeutických komunitách mohou tyto doby být i několik měsíců, ale pro ženy bývá víc volných míst a čekací doby kratší. Nicméně - ústavní léčba není jedinou variantou. Existují i ambulantní možnosti léčby. Pokud jste z Prahy, tak se můžete obrátit například na Denní stacionář SANANIM, Janovského 26, Praha 7, tel 220 803 130, mail stacionar@sananim.cz (více info na http://www.sananim.cz/fcilities.php?id=9). Ve stacionáři je možné si domluvit konzultaci a zjistit si podrbnější informace o možnosti nástupu do jejich ambulantního tříměsíčního programu nebo můžete zajít každé úterý a čtvrtek od 10,30 do 12 h na tzv. motivační skupinu. Tato skupina je pro lidi, kteří se rozhodují k léčbě a jsou v podobné situaci jako Vy. Tam můžete přijít i bez objednání. V Praze jsou i další možnosti, kam se obrátit ohledně ambulantní léčby, například Centrum následné péče DROP IN (více na www.dropin.cz) nebo Prev-Centrum (www.prevcentrum.cz). Když byste něco kolem toho potřebovala, tak napište. A nezoufejte, vyřešit se to dá. Držím palce.