dotaz ohledně policejního zásahu
Kelim
sestra bere drogy/ i když to popírá :-) / vyhýbá se rodině, nebere telfony, neotvírá dveře. Tajně mi odebrala klíče. Nyní jsem se konečně dostal do bytu. tam byla hotová spoušť. injejkční stříkačky v koši na odpadky a dokonce i na zemi! !je ale nezvěstná. zmizela a neic nenahlásila nikomu. nikdo nic neví. kde je. je možný policejní zásah v bytě , jestli tam nejsou drogy? mohu toto po policii chtít?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Na to, aby policie mohla vstoupit do bytu Vaší sestry, musí mít povolení k domovní prohlídce. To jí musí schválit nadřízený orgán, a to jen v odůvodněných případech. Pokud se Vaše sestra v bytě nezdržuje, tak není úplně pravděpodobné, že by se v bytě nacházely drogy. Jestliže je sestra uživatelkou drog, tak je spíše pravděpodobnější, že pokud měla k dispozici nějaké množství drog, tak je má s sebou nebo je spotřebovala. Tím, že pošlete do bytu policii, se dle mého názoru moc nevyřeší. Možná by se, v případě domovní prohlídky, v bytě nalezlo něco, na základě čeho by policie mohla zahájit trestní stíhání vůči Vaší sestře, ale nejsem si jistá, zda je to to, co chcete Vy. Nejprve by bylo asi rozumné zvážit, co vlastně chcete za této situace dělat. Nahlásit sestru jako pohřešovanou? Podat na ní trestní oznámení kvůli podezření na trestnou činnost (např. výrobu drog)... Pokud je sestra plnoletá a sama nechce být v kontaktu s rodinou a užívání drog popírá a nechce se situací nic dělat, tak je to poměrně složité a moc toho dělat nemůžete. Zkuste kdyžtak znovu napsat a uvidíme, zda bychom na něco nepřišli.