dobi
Je mi 14 let a mám problém s rodiči. Ač nerada tak se s nimi hádám skoro deně. Je to většinou o mojich zájmech a o tom kam byc hchtěla jít na školu a s kým se kamarádím a tak. je to rok co jsme byla poprvé na přednášce o dorgácg a moc mě to zaujalo a hned jsme si scháněla literaturu a filmy a tak. Asi po půl roce se to rodiče dozvěděli a samozdřejmě že jsem dostala docela vynadáno. Naši nechtějí pochopit že je to muj koníček a že mě to baví. Vyhledávám lidi který brali nebo berou drogy nebo byli nebo šikanují je to zajímavé a lecos o tom vím tak i já sama se jim snažím pomoc a když nevím poradím se s jedním člověkem který si tim prošel. Děkuji za odpověd

Odpověděl: Jakub Minařík
No, nevím jestli je to úplně dotaz, alespoň já nějak nemůžu najít tu otázku. Nicméně je patrné, že to máte složité. No, hádky s rodiči bývají ve vašem věku časté, zvlášte když jde o kontroverzní témata jako jsou drogy. Ohledně vašeho zájmu - chápu ho, mě to taky dosti zajímalo už na gymplu - na druhé straně - může se vám docela snadno stát, že v tom uvíznete. Jakkoli se vám to zdá nepravděpodobné, riziko že drogu zkusíte je nemalé a pravděpodobnost, že experiment přejde v pravidelné užívání je také docela obstojná. V tom chápu, že se rodiče čertí. Prostě se docela normálně o vás bojí. Také to nepřehánějte s těmi pokusy o pomoc. Pravděpodobnost, že někomu účině pomůžete je celkem malá, spíše se vystavujete rizikům spojeným se stykem s touhle skupinou lidí, vzhledem k vašemu věku pro ně budete atraktivní objekt. Práce s lidmi kteří berou je docela těžká a složitá a já po asi 12 letech praxe mám pocit, že se mám stále co učit a že moje znalosti a schopnosti zdaleka nejsou dokonalé. A pří pohledu zpět zjišťuju, že jsem na začátku své kariery udělal více škody, než užitku. A to jsem měl vystudovanou lékařskou fakultu a končil výcvik v psychoanalytické psychoterapii. Kdyby něco, klidně jěště napište.