nej.Kacenka
Dobrý den jsem bezradná syn hulí a šňupe pervitin přibližně 3 měsíce.Vyhledala jsem odbornou pomoc,ale vše záleží na synovi(16).Je ňáká šance že se pude léčit i bez jeho svolení? děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, v jeho věku jste za něj ještě právně zodpovědná. To znamená, že ho můžete nechat hospitalizovat i nedobrovolně. Existují léčebné programy pro nezletilé, např. Alternativa, nebo Řevnice (pokud byste měla zájem pošlu Vám podrobnější údaje). Druhá věc ale je, jaký efekt má léčba, která je nedobrovolná. Většinou je mnohem účinnější, pokud člověk nahlédne, že má nějaký problém a nechá si pomoci sám a dobrovolně. Myslím, že by bylo dobré se synem o situaci mluvit, ne ho hned strašit léčebnou. Bavit se s ním o tom, jaké to pro něj může mít důsledky, co mu drogy berou, co mu dávají, co mu v životě chybí. Také o jeho zodpovědnosti sám za sebe, o tom, že ho například nebudete finančně podporovat, pokud bude dávat Vaše peníze za drogy atd. Pokud jste už nějakou odbornou pomoc vyhledala, zkuste ji využít ještě jednou a s nezávislou osobou zvenčí si o tom všem promluvte, pokud je to pro vás nereálné sami doma.