ochranna liecba
Sidney
Dobry den. Mala by som jednu otazku ale neviem ci mi budete vediet odpovedat vzhladom na tie informacie, ktore mam. Trochu by som vas aj chcela uiest do problemu. (v skrytej poznamke) Dufam, ze to dava zmysel, co som napislala lebo ja mam z toho vsetkeho uz zmatok v hlave. No snazila som sa vystihnut podstatu. Bola by som Vam velmi vdacna keby ste mi poradili. Dakujem za snahu.

Odpověděl: Jakub Minařík
Ono to hodně záleží na doporučení soudního znalce a stavu klienta. Osobně v takové situaci většinou klientům doporučuji vyhhledat léčbu (obyčejně ústavní) dobrovolně a pak zůstat v ambulantním kontaktu, protože jim to dává u soudu mnohem lepší šanci. A taky nařízenou ústavní léčbu nastoupit nemusí, ale pak ho velmi pravděpodobně zavřou do vězení protože neplní podmínky dané soudem. Vlastně, pokud je v podmínce a spáchal trestný čin, tak je dosti pravděpodobné, že jej zavřou i tak. Proto doporučuju tu ústavní odvykací léčbu a následné doléčování, protože když je patrné, že se člověk změnil a uvědomil si, že chybil, soud k tomu obyčejně přihlédne a snaží se najít alternativu, která by změnu spíše podpořila, než ji eliminovala.