Syn užívá drogy?
otec
Dobrý večer. Jsme rozvedené manželství a syn žije u své matky. Celou zákl.školu měl vynikající prospěch. Teď chodí na střední dle svého výběru.Poslední půlrok se jeho prospěch rapidně zhoršil a přestal mě i přes 4 měsíce navštěvovat. Přestal chodit i do školy a přišel dopis o jeho vyloučení. Dcera řekla, že se schází s kamarádem, co bere drogy. Jeho chování se změnilo a prý si nemá s námi o rodiči o čem říct. Mám obavy, že začal brát drogy. Jakým způsobem bych to mohl zjistit, aby nebylo pozdě? Známky po vpichu zatím nemá. Popřípadě kam se obrátit o rad či pomoc v okrese Prostějov. Děkuji OTEC

Odpověděl: Jakub Minařík
Je samozřjmě možné, že syn drogy užívá, ale je možné i jiné vysvětlení. V tom co píšete mi nějak chybí to, co si o situaci myslí jeho matka, u které žije. Nejsem si jist, jestli je to náhoda, nebo odraz nějakého konfliktu, který mezi vámi je. Protože konflikt mezi rodiči bych považoval také za možné vysvětlení stavu. Možná by tedy stálo za úvahu, kdyby jste o tom co se děje zkusil promluvit se ženou a pak napsali společně. Jevilo by se mi to jako nejmoudřejší postup. Protože - mám celkem letité zkušenosti - že pokud nedojdou rodiče konsensu, tak ať dítě bere drogy nebo ne - situace je prakticky neovlivnitelná. Protože mezi rozhádanými rodiči se vždycky najde prostor kudy uniknout. :-) Asi ještě napíšete, že.