Heroin - abstinenční příznaky
Ardel
Dobrý den, můj přítel přestal brát heroin před půl rokem (nebo mi to aspoň tvrdí). Abstinenční příznaky ve větší míře (pocení, křeče,...) se u něj začali projevovat ale až nyní. Říká, že tento stav je i po tak dlouhé době normální. Je to možné nebo mi lže?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Abstinenční příznaky po vysazení opiátů se projeví v prvním týdnu po vysazení, pak odeznívají. Takže buď se u Vašeho přítele nejedná o abstinenční příznaky, ale o jiné zdravotní potíže, které on vzhledem ke své drogové minulosti považuje za důsledek užívání drog, a nebo, což se bohužel jeví jako pravděpodobnější, užíval drogy dosud a k vysazení došlo teprve nedávno. Bohužel o Vás ani o Vašem příteli nevím téměř žádné informace, takže nevím, jak bych Vám v této situaci mohla konkrétněji poradit. Zkuste s ním o tom ještě promluvit, s tím, že byste ráda věděla, jak to má skutečně s užíváním heroinu (případně zda nebere místo heroinu jiné látky, které mohou způsobit takto masivní abstineční příznaky - např. benzodiazepiny nebo léky s obsahem opiátů). Pokud bude nadále trvat na tom, že nic nebere, tak bych být Vámi trvala na tom, aby navštívil lékaře a nechal se vyšetřit, zda nejde o zdravotní potíže, které s drogami vůbec nesouvisí. No, každopádně napište, jak to s Vámi vypadá. Zatím držím palce v téhle nelehké situaci.