dcera
mamik
Dobrý den,už zase píši,ale pomáhá mi to.Pokračuji v dotazu 437406.Dcera se vrátila již v sobotu.Byla nemluvná.Říkala,že se nic nestalo.Večer chtěla spát u mě v posteli i se svým psem.Po dobu co byl pryč si léky nevzala Stimuloton a thiapridal, i když jsem jí je odpočítala.V neděli nechtěla jíst začala být hrubší.Jídlo z pusy vzplivla psovi do pusy,mluvila na někoho kdo tam nebyl..V pondělí jsem musela do práce.Byla sama doma,volala jsem jí přišel ten kluk a byli se psem v lese.Odpoledne to bylo horší.Po tel.domluvě s psychiatrem jsme ji odvezli zpět ns B1 do Kosmonos.Chovala se sprostě,vulgárně smála se nebyla to ona.Tam to pro mě bylo také těžké,že už tady je zase,jestli nemá v bundě jehli aby se sestra nepíchla...Byla tam týden,nechápala proč tam je prý měla halucina,ptali se mě co se doma stalo.Já o ni pečovala měla jsem dovolenou a připadala jsem si jak zlosin.Po týdnu ji dali na B5.Byla jsem za ní a bála se s ní jít ven.Byla rozlobená.Možná s ní budou dělat znovu testy,jestli psychoza neni patologická,nerozumim tomu.Nyní jsem si ji vzala na výkend domu.Je ustrašená ale vnímá a reaguje celkem dobře.Ale manžel sní ani se mnou nemluví.Já na něj nemám vůbec čas a chut.V neděli ráno přišel z hospody,slavil svátek.Měli jsme hádku.Brutálně mě zlátil pěstí.Bránila jsem i dceru.Te tekla krev z nosu.Já mám napuchlou tvář a monokla a uraženýho kus zubu.Odpoledne jsem dceru odvezla zpět.Chtěla,abych podepsala reverz,ale řekla jsem jí,že se sama musí domluvit s lékaři...Do žádné skupiny nechodí.Jednou jsme byli na advaitě v Liberci u Mudr.Adamečka.To bylo fajn,chtěl ji předat doktorce, ale na další schůzku dcera nešla.Ona ještě s žádným psychologem ani s lékařem nenašla cestu aby si povídala.A Já kdybych něco smluvila,tak tam asi nepůjde.Už za tu dobu nechce..V Kosmonosích je s přestávkami kdy utekla 15 měsíců....Už mně zas dochází dech proto píšu... Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, možná by bylo dobré udělat ještě jeden pokus jako s MUDr. Adamečkem. Nejlépe samozřejmě kdyby si takovou osobu našla ona sama. Myslím, že se musí cítit také unavená neustálými výkyvy svých stavů a nálad, hospitalizacemi. Pokud bere pravidelně medikaci a pobyty v léčebně jí nepomáhají, možná by byla alternativa nějakého denního stacionáře pro ni lepší. V takových zařízeních mají klienti program během dne ale bydlí přitom doma. Ale to je opravdu třeba posoudit s jejím ošetřujícím lékařem v léčebně, ten ji bude znát z pohledu její nemoci nejlépe. Mluvila jste s ním o tom, co dál? A s dcerou? Co ona by si vlastně přála? A ještě zpět k Vám...pro Vás je tahle situace určitě také hodně vyčerpávající. Možná by bylo dobré dovolit nějakou pomoc alespoň sobě, když o ni nestojí dcera. Navštěvujete Vy sama například rodičovské skupiny?