Alkohol2
Petula
Dekuji za odpoved,muzu rict,ze me uprimne vydesila.Pisete,ze zpusob meho uzivani alkoholu je zavislost.Premyslim o tom a souhlasim.Mam opravd strach.Na psychoterapii chodim jiz dva a pul roku,prestoze tam o alkoholu mluvim,myslim,ze nejsem uprimna a rozhodne problem zmensuju a nemluvim o nem dostatecne.Chapu,ze primarni je muj problem s jidlem,alkohol mi taky doplnuje tu energii,kterou nemam, ale zaroven me to velmi unavuje. Nepiju nikdy sama, ani nikdy doma,vetsinou s kamarady ci pritelem,kdyz zustanu doma nikdy nepiju,je to proste misto,kde nemam chut pit a nepovolim si ani moc jidla.Jen v hospode..tam jsem se naucila neco i snist (ty tycinky..). Mam velikou motivaci vse zlepsit,uzasneho pritele,novy byt,krasnou praci,musim to zmenit,ale bude to tezke,je to hrozne zazity ritual.Pomaha mi prace, ktere mam mozna az moc,ze nezbyva mit cas na sebe a konicky. Mam vlastne jen dotaz,musim prestat pit uplne?Co je vlastne ta mez,nechci byt uplny abstinent,ale ani alkohol zneuzivat,natoz byt zavisla..a jsem zavisla,kdyz nemam zadne abstinencni priznaky?Kdyz nepiju,je mi dobre, akorat mam hlad..A co ta psychoterapie,jak to,ze se to tam bojim rict?Dekuji za jeste jednu odpoved.Petra

Odpověděl:
Dobrý den, omlouvám se za opožděnou odpověď. V mé předchozí odpovědi jsem Vás upozornil na případný problém s alkoholem především z důvodu kombinace s poruchami příjmu potravy. Myslím, že Vaše užívání alkoholu je nebezpečně propojené s anorexií. Nejde jen o množství a frekvenci, ale především o „funkci“ jakou ve Vašem životě alkohol má či získává. Už jen to, že v rámci psychoterapie máte potřebu upravovat realitu Vašeho vztahu k alkoholu, ve mně vzbuzuje ostražitost. Pokud máte dlouhodobý problém s jídlem, rozhodně bych zvážil zda od alkoholu neabstinovat úplně. Nemusí to být zrovna doživotní abstinence, ale doporučil bych jí minimálně po dobu, než se Vám podaří vyřešit Vaše problémy s jídlem. Mám pocit, že si opravdu současným způsobem užívání alkoholu celou situaci jen komplikujete. Píšete, že Vaše současná životní situace je příznivá (bydlení, přítel, atd.), o to víc máte možnost s vašimi problémy bojovat. Rozhodně by jste měla o tomto tématu v rámci terapie mluvit. Pokud se Vám nedaří s Vaším terapeutem/tkou mluvit otevřeně o všem co týká, zvážil bych jestli nezkusit jiného odborníka. Držím Vám palce!