Přítel bere pervitin,šňupe si ho,ale dokáže bez něj být,bere si ho jen,když jde na nějakou velkou akci,nebo když nestíhá práci,která je časově velmi náročná,moje matka mi zakazuje se s nim stýkat a nevěří mi,že to nepotřebuje a že když řekne ne nevezmu si to,nebo mu to řeknu já,že si to opravdu nevezme,miluji ho a máme se rádi,ale nevim jak to mám vyřešit,prosím poraďte mi.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, pokud tomu dobře rozumím, tak přítel pervitin užívat nemusí. Takže, pokud vás má rád a chce s vámi zůstat, tak asi nezbude, než ho nebrat. Pokud to dokáže, protože to, že si někdy řeknu ne a nebo poslechnu, když mi to někdo řekne, ještě neznamená, že to vydržím napořád. U pervitinu, kde závislost zdaleka není podmíněna denním užíváním, to rozhodně platí. Navíc myslím, že se časově náročná práce a různé akce dají zvládat i bez pervitinu. Já mám myslím také dosti nabitý program a stimulancia kvůli tomu neužívám Přiznávám, že tenhle argument je poněkud dementní, protože to je otázka volby, ale myslím, že se to tomu dá přizpůsobit. Matka se navíc myslím obává ne zcela naoprávněně, protože i když nyní užívání pervitinu kontroluje, tak to tak nemusí být napořád. To je dobré mít na paměti. A jde o to, že braním partnera je ohrožena také její dcera a to není pro žádnou matku něco, co by mohla přijmout jako zanedbatelné riziko. Takže, je velký problém, aby váš přítel proto, že vás miluje, přestal brát drogy? Asi ještě napíšete, že? :-) P.s. Pokud partner užívá drogy injekčně, nebo někdy, třeba jen 1x užil drogu injekčně, tak bych doporučoval používat barierovou ochranu při pohlavním styku (prezervativ) a partner by se měl také nechat pravidelně testovat na virové žloutenky a HIV. Pravděpodobnost nákazy Virovou žloutenkou typu C je velmi vysoká, odhaduji, že promořenost mezi injekčními uživateli je asi 60-80%. To, že vy, nebo jeho přátelé a bývalé partnerky žloutenku nemají nic neznamená. Testovat byste se měla nechat i vy, jako partnerka uživatele drog patříte do skupiny s vysokým rizikem.