alkoholik, bezdomovec
terezie
Velmi bych potřebovala poradit, zda je nějak možno řešit tuto situaci: Můj 50ti letý otec je alkoholik, již desítky let. Nyní je z něho i bezdomovec, nezaměstnaný, v současné době je zcela na dně.Svou vůli již propil, proto se nedá přesvědčit k dobrovolné léčbě.Chci se zeptat, zda existuje nějaká forma sociální apod. pomoci, zda léčba musí vždy být dobrovolná, zda je vůbec možné pro člověka v takovémto (téměř konečném) stadiu najít nějaké východisko. Dlouhá léta si otec neplat sociální ani zdravotní pojištění. Byla bych velmi vděčná za odpověď, děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, ohledně léčby se to má tak, že ji může nařídit pouze soud ale to v souvislosti se spácháním trestného činu. Pak existuje možnost, že když je člověk ve stavu, kdy je bezprostředně nebezpečný okolí, nebo sobě, tak může být hospitalizován na dobu, než tento stav odezní, i nedobrovolně. To, že se někdo dobrovolně, ze svého rozhodnutí upíjí k smrti není bohužel důvod k nedobrovolné hospitalzaci. K léčbě se musí otec rozhodnout sám, o své vůli. Je mi líto. Jediná šance je, že pokud na tom otec bude obvzlášť spatně, tak zavoláte sanitku a oni rozhodnou, co s tím. Ale pokud se otci nerozbřeskne a nerozhodne se sám, tak mu fakt nikdo nemůže pomoci. je mi líto.