Marihuana
Anonym
Dobrý den mám dotaz kamarád kouří marihuanu a i cigarety ja mu rikam ze si nici zdravi jeste vic nez kdyby si bral jenom tu travu jak to vlastne doopravdy je kdyz kouri travu i cigarety jake jsou nasledky predem dekuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, rizika se při kouření cigaret a konopí samozřejmě kumulují. Kdyby kouřil buď jen konopí a nebo jen cigarety, byli by samozřejmě nižší. Jedna konopná cigareta obsahuje více škodlivých látek, než cigareta obyčjná. zase jich ale člověk obyčejně nevykouří 20 denně. Níže jsem vám okopíroval tabulku z www.biotox.cz (tímto kolegům děkuji a omlouvám se, že jsem se nezeptal). Je trochu rozhozená, ale mě se při letmém pohledu jevila jako celkem čitelná. 1. číslo je vždy pro marihuanu, drihé pro cigarety. Tabulka : Marihuana a Tabák - Cigaretová analýza tradičního kouře A. Cigarety (85mm) Jednotky Marihuana Tabák Průměrná hmotnost mg 1115 1110 Vlhkost % 10.3 11.1 Průměrná rychlost spalování mg.s-1 0.88 0.80 Průměrný počet inhalací 10.7 11.1 B. Složení primárního proudu kouře I. Plynná fáze Jednotky Marihuana Tabák Oxid uhelnatý % 3.99 4.58 mg 17.6 20.2 Oxid uhličitý % 8.27 9.38 mg 57.3 65.0 Čpavek µg 228 199 HCN µg 532 498 Cyanogen (CN)2 µg 19 20 Isopren µg 83 310 Acetaldehyd µg 1200 980 Aceton µg 443 578 Akrolein µg 92 85 Acetonitrilebenzen µg 132 123 Benzen µg 76 67 Toluen µg 112 108 Vinyl chlorid ng 5.4 12.4 Dimethylnitrosamin ng 75 84 Methylethylnitrosamin ng 27 30 pH třetí vdech pH 6.56 6.14 pH pátý vdech pH 6.57 6.15 pH sedmý vdech pH 6.58 6.14 pH devátý vdech pH 6.56 6.10 pH desátý vdech pH 6.58 6.02 II. Pevné částice Jednotky Marihuana Tabák Pevné částice celkem mg 22.7 39.0 Fenol µg 76.8 138.5 o-kresol µg 17.9 24 m- a p-kresol µg 54.4 65 Dimethylfenol µg 6.8 14.4 Katechol µg 188 328 Delta-9-THC µg 820 Kannabinol µg 400 Kannbindiol µg 190 Nikotin µg 2850 N-nitrosonornikotin ng 390 Naftalen µg 3.0 1.2 1-methylnaftalen µg 6.1 3.65 2-methylnaftalen µg 3.6 1.4 Benz () antracen ng 75 43 Benzo () pyren ng 31 21.1 Zdroj informací: Institute of Medicine, Marijuana and Health, Washington, D.C. National Academy Press, 1988