Drogy a nemoci-psychická onemocnění a drogy
M
Dobrý den, už jsem Vám zde jednou psala, píši bakalářskou práci týkající se užívání drog a líbí se mi vaše rubrika vlevo: Psychická onemocnění a drogy. Tak jsem Vás chtěla požádat, zda-li byste mi mohli zjistit (pokud to pro Vás není příliš náročné to někde dohledávat), z jakých knih byla tato rubrika zpracována... Moc nerozumím rozdílu mezi toxickou psychózou vzniklou z toxické příčiny a bez toxické příčiny a je toho víc, co bych si chtěla ujasnit. V rubrice literatura ňáké knihy uvedeny jsou, ale nemyslím si, že by ta kapitola psych. onemocnění a drogy byla dělána z nich. Děkuji mnohokrát M

Odpověděl: Jakub Minařík
No, já obyčejně čerpám z různých psychiatrií, ale bývá to mezi řádky, je to dosti práce to vyextrahovat. Dalším zdrojem jsou vlastní zkušenosti a cosi co se v citacích označuje osobní sdělení, od kolegů. Nějaké materiály mě napadají: Jednak vyšlo speciální číslo buletinu EMCCDA, který se jmenuje (podle mě poněkud, no, zvláštně) "Úkol drog" o komorbitách (najdete snadno na webu i v češtině, kdyby jste s tím měla problém, tak zkuste stránky www.drogy-info.cz Pak existuje monografie: "Drogy a drogové závislosti", která je sice neprodejná, ale vymandelit byste jí mohla na RVKPP, nebo NMS (obé sídlí ve Vladislavově ulici, Praha 1). Zavolejte si tam a zkuste to. Mohli by vám ji alespoň půjčit. Celkem použitelný text je taky v knize "Emergentní psychiatrie" je sice orientovaný dosti na praxi, ale vlastně nevím co potřebujete. No, kdyby bylo něco třeba, klidně napište.