Pan Kuda.....
mája
No vite,samozrejme,ze ma problemy sama se sebou...se svym odvykanim....sama mam abstinencni priznaky...ale neni mi jedno sveho okoli...ale kdyz ho vidim,tak mi beha mraz po zadech...lze mi,ze uz ne,ale je mi jasne ze ano....je na tom spatne...jeho okoli si mysli,ze si picha,ikdyz to pravda neni,ale ja si myslim,ze k tomu casem prejde...kazdy to na nem uz pozna a nemusi nic videt ci vedet....zacina take hrat automaty a uz nevi jak by prestal...vyklada mi,ze ma dobrej bussines,ze ma penize,ale pritom mu je kazdy dluzia nikdo mu je neda...tak prodava sve veci...porad mysli na svou byvalou,ale pritom rika,ze na ni kasle...jedine ona by mu mohla pomoct,ale ona neche....

Odpověděl:
Dobrý den, nemusite se na mně zlobit. Samozřejmě chápu, že se o kamaráda bojíte. Jak popisujete situaci svého kamaráda, je to příkladný obraz toho jak funguje závislost. Závislý člověk manipuluje s okolím, lže, dostává se do finančního debaklu, atd. I váš kamarád se pravděpodobně vydává za oběť osudu, kdy se mu nikdo nemůže divit, že je na tom tak špatně. Hledá viníka své situace mimo sebe a tím se zbavuje odpovědnosti( to jsem už psal minule). Je to naprosto typické pro člověka závislého, který ještě nedošel do bodu, kdy si uvědomí, že je to jen on sám, kdo může svoji situaci změnit. Léta pracuji s klienty v léčbě a doléčování. Všichni mají jedno společné - již jim došlo, že musejí udělat ten pomyslný krok a svoji situaci aktivně řešit. Dokud obviňovali svět kolem sebe, udržovali se v kole závislosti. A určitě pro všechny jejich blízké bylo těžké bezmocně sledovat jak pokračují ve slepé uličče jakou život na drogách rozhodně je. Stejně a vy máte omezené možnosti. Na druhou stranu se zkuste zamyslet proč se vás v současné situaci, kdy se sama snažíte abstinovat, situace vašeho kamaráda tak dotýká. Zamyslete se nad tím opravdu upřimně. Opravdu už vám nemohu více nabídnou ohledně vašeho kamaráda. A co vy? Vy nic nepotřebujete?