alkohol
Petula
Dobry den,nevim,jestli jsem uz neprekrocila rozumnou hranici piti alkoholu,trapi me to.Je mi 29 let, 9 let trpim mentalni anorexii,asi tak posledni dva roky,jsem zjistila,ze me uklidnuje vecerni piti,nemam potom strach se najist,zaroven me ale trapi kaloricka hodnota alkoholu..mam porad hrozne vycitky.Jim stale velmi malo avecer vzpiju tak tri dvojky vina a snim nejake tycinky,jsem schopna z toho i stale pribirat a otekam..takhle piju kazdy den,posledni dobou se hodne snazim a asi 3 dny v tydnu nepiju vubec,ale vadi mi ta posedlost,ta uleva od starosti i od hladu.Mam narocne povolani,je uz to nekdy velmi unavne?Muzu uz byt zavisla?Dekuji za odpoved.Petra

Odpověděl:
Dobrý den, způsob vašeho užívání alkoholu považuji za závislost. Vas problem s alkoholem, lae pravdepodobně zapadá za daleko širší problematiky. Píšete, že máte 9 let problém s anorexií. Považuji vaš stav za velmi závažný. Pravděpodobně jste k svému letitému problému přidala ještě další. To jak vaše tělo reaguje na užívání alkoholu bude způsobeno dlouhodobým hladověním. V každém případě by jste měla svůj stav neprodleně řešit. Předpokládám, že vaše náročné zaměstnání vám k celkovému stavu nepřidá. Rád bych vás povzbudil, aby jste neprodleně vyhledala odbornou pomoc. Za váš primární problém považuji dlouhotrvající poruchy přijmu potravy problemové užívání alkoholu je pak dalším symptomem stejného problemu. V každém případě potřebujete psychoterapeutickou pomoc. Zkuste se třeba podivat na http://anorexie.czechian.net/. Pokud se vám nepodaří odbornou pomoc nalézt, ozvěte se. Držím palce.