Mája
Dobry den preju:) Vite, asi rok sem byla zavisla na pervitinu a ted sem cista...teprve 2 tydny,je to pro me hrozny,,,ta touha po droze,ale znicila mi pomalu vsecko oststatne jako kazdymu...Ale nepisu kuli sobe,ja si verim a dokazu to....prekonat touhu---- Tak se vracim k tematu: Ma nejslepsi kamaradka chodila s ted uz expritelem Tondou a pak se s nim rozesla..obcas si spolu dali caru,ale pak uz ona nechtela s nim byt...on zacal vic..zajimave ale bylo,ze mu vzdycky nadavala a sama si dala---chtela,aby si znova nasel praci a byt...ze pry do te doby s nim nebude...totiz odesel dobrovolne z prace...nebyla to prijemna spolecnost----popravde se o nej bojim,,,hrozne ji miluje,ale ona ho nechce...prave to,ze ho opustilo znamenalo jeho kopletni zavislost na pervitinu a tak snupe a snupe kuli ni a lze sam sobe ze uz i nedava,ze si chce najit praci...jenze on nema rodinu,jen sestru ale vubec nevim kde spi,kde porad pobiha ale je mi ho hrozne lito...delal pro ni vsecko a ona na nej kasle...na druhou stranu ji chapu,ze chtela jit d ustrani,ale jak si ma clovek najit praci hned a byt,na kterej asi nema...nejlepsi by bylo ji rict,at mu pomuze v tom vsem a zustanou pratele,ale on nehcce...chodili spolu 2 roky...investoval do ni hrozne penez,casu,lasky,ona ho podvedla a ted se snim rozsla jiz podruhe....Jak se ma tonda potom chovat,kdyz i to posledni co miloval ho opustilo a neche ho videt a tonad cim mi zustava rozum stat je, ze si ta slecna dala caru o vikendu, i pres to,ze pry abstinuje a uz to nechce videt...nechapu...semnou uz se nebavi...nezajima se pr o me problemy a je s jinymi lidmi...znam je,jsou normlani..nevim...je to zapeklity...jak bych tomu klukovi mela pomoct?Vite,fetakovi je tezky neco vysvetlovat,kdyz vam slibi i modry z nebe,neuveritelny veci a vy mu verite a on se na to pak vykasle a neudela nic.....

Odpověděl:
Dobrý den, popravdě nevím na co se vlastně ptáte. Jste naštvaná na kamarádku a je vám líto jejího expřítele. Sama ale máte zkušenost s užíváním drog a tak vám musí bý jasné, že vztahy na drogách jsou většinou velmi nestálé a zmatené. Chápu, že váš kamarád může být rozchodem zasažen a má pocit zmaru v životě, což vede k intenzivnějšímu užívání. V žádném případě, ale není obětí své bývalé přítelkyně.Často se setkávám u svých klientů s tím, že ze své situace vinní někoho jiného. Snaží se tím však jen zbavit odpovědnosti. Pravděpodobně je váš kamarád dospělý a tudíž plně odpovědný za svůj život. Zneužívání pervitinu je asi jeho problémem, který však musí řešit on sám. Vy mu můžete pomoci podporou při hledání odborné pomoci. Na druhou stranu se sama snažíte abstinovat a tak kontakt s aktuálními uživateli je pro vás velmi rizikový! Dva týdny je hodně krátká doba na to, aby jste si mohla myslet, že máte vyhráno. Měla by jste i vy zvážit vyhledání odborné pomoci. Vždy je dobré mít možnost pochopit svůj vztah k drogám, aby v ideálním případě bylo možné celé své drogové období uzavřít. Moje rada zní - věnujte se především sobě a svému pokusu o abstinenci. Využijte k tomu pomoc odborníka!