VHB,VHC
stoika
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda může člověk s VHB či VHC pracovat v nemocnici (lékař, ošetřovatel)? A jaká omezení pro člověka s touto nákazou vyplývají, neboť je známo, že žloutenky jsou nakažlivější než virus HIV. Potřebuji si danou problematiku utříbit. Děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Člověk s VHB či VHC v nemocnici pracovat může, přenos je přeci jen parenterální a není úplně obvyklé, že by lékař mísil svou krev s pacientovou a tu mu pak aplikoval, nebo něco podobného. Ke zranění samozřejmě dojít může, ale tam je zase možné se specificky vyhýbat činnostem, kde něco takového hrozí. Pak je tady také užití ochranných pomůcek. Jinak kdybyste si chtěl věci ujasnit, kolegové Krekulová a Řehák napsali knihu s názvem "Virové hepatitidy", tam byste asi také našel nějaké info pro utříbení.