Ředění
katka
Vím, že když se třeba takový perník zbytečně moc naředí (vodou samozřejmě, pro injekční užití), zapůsobí tak nějak slaběji. Čím to je? Vždyť mi ho v žilách pak stejně bude kolovat stejně. Tohle fakt nechápu.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, jediné fyziologické vysvětlení je, že v cévách koluje ta dávka v menší koncentraci - představte si, že všechny ty molekuly pika běží společně, když si je dáte rychle ve velký koncentraci tak je to jako dav, když pomalu, tak jako jednotlivý lidi v menších rozestupech. Koncentrační gradient pak ovlivňuje rychlost přechodu z krve do mozku. Na straně druhé, náhle aplikovaná větší koncentrace ničí žílu, aplikovat se to má pomalu, ... taky to může bejt psychický. Když mám jen trochu pocit, že to bude takhle fungovat, tak to tak prostě funguje. U drog hraje očekávání efektu velkou roli.