máma
Dobrý den, žijeme s našimi dětmi v Čelákovicích - Praha východ. Chci se zeptat, jestli jsou místa v republice, která jsou "rizikovější" co se týče možnosti přístupu k drogám. Tady se mezi lidmi říká, že Čelákovice jsou mezi narkomany vyhlášené, dokonce jsem slyšela, že se tady vaří nejlepší pervitin v Evropě. Vzhledem k tomu, kolik použitých injekčních stříkaček se dá po městě vidět si říkám, že na tom asi něco bude - a protože máme hyperaktivního a vcelku problematického kluka, trochu se obávám, co nás ještě čeká. Pokud je to tak, docela by mě zajímalo která místa v republice jsou naopak "nejméně riziková".

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, ono je to složité, záleží to hodně město od města. Obecně ale Praha a Severní čechy jsou nejrizikovější. Nejméně riziková bude nějaká špatně dopravně dostupná vesnička, kde není moc peněz, a je v nějaké lokalitě, kde nic moc neroste, ani mák, ani konopí, ani lysohlávky, ani mochomůrky a kde taky není hospoda, protože pak všichni pijou. Víte, možná by nebyl špatný nápad kontaktovat krajskou protidrogovou koordinátorku (PhDr. Pavla Doležalová, 257 280 247, e-mail: doležalova@kr-s.cz) a informovat jí o těch povalujících se stříkačkách. Dá vám kontakty ve vašem městě nebo oblasti na protidrogového koordinátora, ... Ono by bylo moudré, aby se tam to injekční náčiní moc nepovalovalo. Mohlo by to s sebou nést jistá rizika. například možnost nákazy žloutenkou. HIV je pro váš klid velmi málo pravděpodobné, jednak výskytem, ale i "výdrží" viru. Obyčejně se o sběr injekčního náčiní postará nějaká organizace, která mění v oblasti injekční náčiní (ta ale zřejmě nebude dopravně moc dostupná, protože náčiní mění a sběr většinou aktivně zajišťuje), nebo městská policie.