synova přítelkyně bere pervitin
kity
pane doktore, na základě Vaší odpovědi a mých otázek, jsem učinila následující kroky, ačkoliv syn tvrdí, že neví kdo z nás tj. já či jeho dívka, mu více ubližuje tím, že jsem nyní ve při z důvodu mnou daného ultimata na opuštění bytu. V neděli tento termín uplynul, syn prosil ať jí dám možnost aby si své věci ponechala do pondělí v bytě, tak jsem to umožnila, ale je středa a nic se nedělo. Volala jsem jí, ale vzala to její matka. Proto jsem bez udání toho, že její dcera fetuje, matce sdělila, že si nepřeji aby v mém bytě její dcera bydlela, že nechala synovi fyzicky ublížit, že mu nepomůže ani vykoupat, že se toulá atd. Její matka mne začala upozorňovat na to, že bude chtít aby syn uhradil škodu vzniklou na vozidle nehodou(bylo ale na úvěr, nesplacené, pojištěno a pojišťovna už plnila). Po hodince mi volala, že už dnes přijde z dcerou balit a zítra ráno mají objednán stěhovák. Syn se sice zase bude vztekat že se do toho pletu, ale už několikrát jsem mu sdělila, že si může chodit s kým chce,ale tato paní že už v bytě bydlet nebude. Byt je můj, synovi nijak nepomáhá, nechává mu pouze ubližovat a navíc ho svým chováním ohrožuje. Lže mě i synovi, toulá se a do práce chodí jen sporadicky. Držte mi palce aby se se mnou syn nerozešel také, abych mu mohla případně pomoci. Současně Vás prosím o radu či jsem udělala dobře a co mohu ještě udělat abych syna ochránila, samozřejmě, že ho vemu co nejdříve do K centra tady u nás, aby mu pomohli vydržet a nevracet se k pervitinu, protože vím, že nyní zase kouří marihuanu, i když se vymlouvá, že mu pomáhá. Moc děkuji za veškeré rady a Vaši pomoc. Kity

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, je to těžká situace, ale myslím že je jasné, že syn abstinuje, nebo se o to alespoň snaží. A ta slečna bere. Víte, myslím, že synovi nemůžete zařídit šťastný život a nemůžete mu diktovat s kým bude a nebo nebude chodit. Ale jak jsem pochopil, k relapsu už došlo a to co děláte v tuhle chvíli je prostě jen barierové opatření. Snažíte se syna dostat dál od drog a navíc v situaci, kdy on sám o něco takového stojí. (Říká, že chce abstinovat, ne?) Myslím, že nic jiného, než to co děláte udělat nemůžete. Pokud zůstanou v tom bytě a budou (oba) brát, k ničemu moudrému to nepovede. Víte ani já, ani vy nevíme co všechno se s vaším synem a jeho slečnou děje. A nedá se úplně odhadnout jak to skončí, ale já moc jiných cest nevidím. Neumím vám úplně poradit, ale sám za sebe bych v situaci, jako je tahle, asi nepostupoval jinak.