závislost?
Nikol
Dobrý den, mám přítele, který kouří marihuanu každý den a abych se přiznala, docela mi to vadí. Přemýšlela jsem o tom, jaké to může mít následky do budoucna, jestli to nějak ovlivní jeho psychiku, chování...přemýšlím nad tím, jestli to už je závislost? Začínám z toho být celkem nervózní, tak bych se chtěla zeptat, jestli jsou moje obavy oprávněné nebo zbytečné. Znám totiž pár lidí, kteří také často kouřili marihuanu a celkově se to odrazilo na jejich způsobu přemýšlení a podobně...děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, na takové obavy máte určitě právo, i kdyby to tak ostatní neviděli. Vy s ním žijete, takže víte, jak ho kouření marihuany mění. Máte pravdu, že většinou má každodenní kouření nějaké následky na chování i psychiku, které se pak často spraví, když se s kouřením přestane. THC například ovlivňuje krátkodobou paměť, sociální chování, vůli (člověka většinou časem nic moc nebaví a je mu všechno jedno). Samozřejmě tím pádem zasahuje i do osobních vztahů. Je na Vás, jestli chcete v takovém vztahu být, jestli uděláte s přítelem nějaký kompromis, podřídíte se nebo to pro Vás bude nestravitelné.