pár dotazů ohledně organismu a braní drog
klubber
Zdravím, dobrý den! Chodím na akce a dávám si extáze a občas perník. Zajímalo by mě teď jen jedna, možná i nedůležitá věc ale přesto: jak mají tyto drogy vliv na další obranyschopnost organismu? Tj. příklad, jdu na akci, dám si pár koláčů, zajímá mě jestli mě to pak třeba na další týden či víc ovlivní v tom, že jsem víc náchylnej k tomu dostat rýmu atd. Píšu proto, že se mi zdá, že ext. obranyschopnost organismu narušuje víc než piko. Je to pravda? Dotaz č. 2: Může mít člověk alergii na marihuanu jako takovou? Mám alergii na různý asi květy nebo co, protože dycky na jaře dostanu sennou rýmu. Teď už je to vcelku pohoda, ale zdá se mi že jí dostanu taky když si zahulim. Je to možný? -> to mám docela pech co? :-) Dotaz č. 3: LSD a kurvení organismu: Jestli jsem dobře pochopil, jak lsd účinkuje, tak vlastně ničí tělo jen psychycky, v podstatě fyzicky nijak. Např. neničí játra, srdce a tak. Mám pravdu? Dotaz č. 4: Vždy jsem měl problémy se zvýšenym tlakem, mývám tak 140 na 100, někdy normální, ale jak kdy. Před pár lety mě kardioložka naordinovala půlku trimepranolu, ráno. Chvíli jsem to bral ale pak se na to vykašlal. Důvody nechme stranou. Zajímalo by mě, zda-li si trimepranolem mohu bezúhonně snížit tlak po nějaký akci, kdy sem se třeba zmastil extází. Neudělá to nějakej bordel v těle? Přeci jenom ta ext. srdci a tlaku dobře nedělá, to jsem si za ta léta braní ověřil... :-) Tak mě napadlo to timhle částečně kompenzovat. Co vy na to? :-) Díky za Váš čas a doufám že jsem vás neudotazoval... Dík moc mějte se

Odpověděl: Jakub Minařík
Vzhledem k tomu, že EXT i Piko extrémě zatěžují organismus, tak jeho obranyschopnost bude zcela jistě narušena a to nejen v krátkodobém horizontu jednoho týdne. Ohledně toho hodnocení co narušuje více a co méně - může to být o individuelní snášenlivosti, ale také o hloubce narušení zpětnovazebných systémů organismu. Pervitin je v tomto ohledu rozhodně razantnější. Ano. Alergie na konopí je možná. Rizika LSD jsou převážně psychická. Existuje však i riziko somatických, dokonce maligních komplikací - například riziko vyvolání srdeční arytmie, včetně smrtelné. No, je poměrně hloupé, když si hypertonik nekoriguje krevní tlak, ono to s sebou nenese nic dobrého. Skončíte nakonec s ischemií srdce, ledvin a mozkovou mrtvicí. Ale to asi víte a je to vaše rozhodnutí. Ohledně těch stimulantů - považuju to za nerozum je vůbec brát, obávám se, že trimepranol není lék, který vás spasí, ale může omezit práci srdce a tím i krevní tlak. pokoušel jsem se nějak prozkoumat, co může takový neselektivní beta blokátor udělat v kombinaci s pervitinem a EXT, ale je to hodně složité a navíc do toho vstupují různé metabolity a příměsi látek. Tož fakt nevím. Doporučoval bych být v tomto ohledu maximálně opatrný. P.s. Pokud mohu mít dobré doporučení, tu antihypertenzivní terapii nepodceňujte. Není to moc dobrý nápad. Proč jste jí vlastně vysadil?