žádam o pomoc
Broušený Diamant
můj přítel si vpichuje iněkčně pervitin a je na tom hodně zavislej, chtěla bych mu pomoc, ale nevim jak...je to s nim velmi kritické občas chce přestat, ale občas také ne..poradte mi prosím..

Odpověděl:
Dobrý den, hlavní problém je v tom, že rozhodnout se musí on. Vy za něj abstinovat nemůžete. Pomoci mu můžete jen omezeně, ale možná můžete pomoci sobě. Ujasněte si, jestli chcete žít s člověkem závislým na pervitinu. Pokud ne, dejte mu to jasně najevo. Tento krok by ho mohl motivovat ke změně chování a zároveň tím chráníte i sebe. Pokud se rozhodne, že přestane brát, můžete ho v tom plně podporovat, ale stanovujte jasné hranice a pravidla Vašeho vztahu. Můžete spolu navštívit kontaktní centrum a tam probrat možnosti odborné péče, která je k dispozici. Pokud se Váš přítel rozhodne dál užívat a Vy s ním přesto budete chtít zůstat, trvejte alespoň na tom, aby se choval "bezpečně". Tedy tak, aby se nenakazil žloutenkou nebo HIV. Na Vašem místě bych také trval na tom, aby si došel na testy na přítomnost těchto virů v krvi. Dovolím si uvést jeden čistě statistický údaj - 30% injekčních uživatelů v ČR je nakaženo hepatitidou C. Všechny krví přenosné choroby jsou přenosné také pohlavním stykem. Mějte to na paměti a chraňte se! Všechny informace týkajícící se minimalizace rizik užívání drog Vám rádi poskytnou v kontaktním centru. A ještě jedna malá poznámka na závěr. V praxi se nepříjemně často setkávám s ženami, které začaly užívat drogy právě proto, že se snažily pomoci svým partnerům. Skočily jim přitom na oblíbenou manipulativní otázku:"Jak mi chceš pomáhat, když vůbec nevíš o čem to je?" Doufám, že nerozšíříte jejich řady. Opatrujte se!