perník
Elli
Dobrý den, moc prosím o radu či jakoukoliv pomoc. Bratr mé přítelkyně dlouhodobě bere pervityn, dokonce jsem nedávno zjistil, že si ho i píchá. Před krátkou dobou za mnou přišel,že by chtěl přestat ajelikož má ve mně důvěru, požádal mě aktivní pomoc. Kterou jsem mu přislýbil. Problem,který mam je nedostatek času a nedůvěra. Pro upřesnění iformací jemu je 31let,ale po nemoci, kterou měl po porodu je zaostalý iteligencí, tudýž snado zmanipulovatelný. Skoušel jsem mu vysvětlit jak funguje autosugesce, snažím se s ním sportovat a hlavně komunikovat o tom, ale jistotu mít asi nebudu nikdy. To bych u něj musel být 24 hod. denně. S tím mě napadá i dotaz,kde by se daly sehnat nějaké testy na přítomnost drogy, aby bylo možno ho testovat doma. Děkuju za případnou pomoc.

Odpověděl:
Dobrý den, oceňuji Vaši snahu. Pro Vašeho potenciálního švagra (mohu-li ho tak nazvat) může být Vaše podpora důležitá. Pokud je však dlouhodobě závislý na pervitinu, bude zřejmě vyžadovat více péče, než mu jste schopen poskytnout sám. Nebojte se proto obrátit na kontaktní centrum popřípadě jiné podobné zařízení ve Vašem regionu. (Kontakt můžete najít např. na webu www.drogy-info.cz na mapě pomoci.) Pracovníci kontaktních center by měli mít velmi dobře zmapovaný region a měli by umět Vašemu "švagrovi" najít takové zařízení, které mu bude nejvíce vyhovovat a bude pro něj zajišťovat nejvhodnější typ léčby, ať už ambulantní nebo pobytové. Vy můžete v celé věci dobře zafungovat jako prostředník, pokud by vznikly nějaké problémy s důvěrou nebo komunikací. Testy na pervitin se dají sehnat v některých větších lékárnách, případně Vám je tam mohou objednat. Ale možná bych to testování ještě zvážil. Píšete, že Váš nastávající švagr má ve Vás důvěru, sám se na Vás obrátil o pomoc. Asi bych nejdříve vyzkoušel kontrolovat jeho abstinenci jinou formou (rozhovorem, sledováním jeho chování, v rubrice o pervitinu na těchto stránkách jsou popsány symptomy při užívání). Testy bych doporučil až v případě, že se jiné prostředky kontroly neosvědčí, protože jejich použití je zásahem právě do té důvěry, která je ve vztahu velice cenná. Samozřejmě, pokud Váš "švagr" s testováním sám souhlasí a dohodli jste se na něm, pak v tom žádný problém není. (Jo mimochodem, pokud se Váš "švagr" rozhodne pervitin dále užívat, bylo by velmi na místě, aby si v kontaktním centru alespoň vyměňoval stříkačky a naučil se užívat tak, aby minimalizoval riziko, že se nakazí některou krví přenosnou chorobou. To je ta méně optimistická prognóza, ale taková je bohužel realita.) Hodně zdaru! Pokud žádný vyhovující kontakt nenajdete, napište, z jakého jste regionu a my Vám někoho doporučíme.