těhotenství a extáze
pes
Dobrý den, jsem zřejmě 6 týden těhotná, přibližně měsíc před otěhotněním jsem si bohužel vzala půlku teblety extáze, může to mít na plod nějaký vliv? Za jak dlouho je tělo poté "čisté". Mám ještě jednu otázku, nehulím, ale pohybuji se v prostředí, kde kouř občas čichám, může to mít vliv? Stejnou otázku mám i u dýchaného pylu z trávy. Děkuji moc za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud jste MDMA měla před otěhotněním, tak riziko je minimální. Na vašem místě bych se s tím svěřil gynekologovi (když si vymyslíte nějakou tklivou historku, tak vás nebude ani odsuzovat, spíše litovat), může vás pečlivě vyšetřit a vyloučit, že by došlo k nějakým problémům při vývoji. Víte, ono nejrizikovější je období těsně po počení, resp., do konce 12 týdne. Občasné nadechnutí se kouře sice není optimální, ale nijak závratně by to riziko zvýšit také nemělo. Tak ať je to zdraví.