prosím o radu. Můj manžel byl drogově závislý-heroin. 2 roky byl čistý. Užívá subutex na předpis od lékaře. nedávno opět ujel a dal si heroin, odmítá jít k lékaři, chce to zvládbout sám. Nyní pokračuje opět v subutexu. Prosím poradte na co se mám připravit a jak mu mohu pomoci aby byl zase v pořádku. Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Subutex je lék, který se v České republice používá jako náhražka (substituce) heroinu. Na černém trhu se prodává stejně jako heroin. Obě látky k sobě mají velmi blízko, nicméně Subutex je v některých ohledech bezpečnější. Obzvášť tehdy, když ho člověk užívá, jak má. Váš manžel užívá Subutex legálně, tzn. že pravidelně dochází k lékaři, který mu ho předepisuje. Moc tedy nerozumím tomu, že odmítá jít k lékaři. V současnosti mám příliš málo informací na to, abych posoudila, jak vážná je Vaše situace, resp. situace Vašeho manžele. Jednorázový relaps na heroinu ale ještě nemusí znamenat tragédii. Nicméně rozhodně to není v pořádku a je dobře, že jste to nenechala jen tak. Napadá mě, že by Vám možná pomohlo zajít si o Vaší situaci někam popovídat osobně. Minimálně byste zjistila, že nejste jediná, kdo má podobné problémy a třeba byste dostala i nějakou dobrou radu. Bohužel ale nevím odkud jste, abych Vás odkázala na nějakou poradnu v místě Vašeho bydliště. Jestli budete mít zájem, napište a my Vám pošleme kontakty. S pozdravem, Gabriela Koryntová.