Alkohol
katka
Partner má problémy s alkoholem.Už rok,každý měsíc dochází ambulantně k psychiatrovi, ale nevidím žádné zlepšení.Prý záleží na jeho vůli.Léky má,ale nebere je.Pomalu to začínám vzdávat,jsem vyčerpaná z neustálého lhaní a zklamání.Přijdu si jak na houpačce - jednou je nahoře jednou dole.Potřebuji radu, jak ho správně motivovat.Našla jsem na internetu spoustu poraden pro závislé,ale nikde pro ty,co je chtějí z té hrůzy dostat,pomoct jim,poradit.Navštívila jsem psychologa a ten mi doporučil odejít od něj.Nechci ale o něj přijít kvůle nějaké "tekutině".Nebo ten boj mám opravdu vzdát?Díky za odpověd´

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den Katko, rozumím tomu, že nechcete o partnera přijít kvůli nějaké "tekutině". Také mě ale napadá, že ona ta "tekutina" za Vaše zklamání ani vyčerpání nemůže. Možná to nakonec stejně skončí rozchodem, protože ono se těžko pomáhá někomu, kdo pomoc de facto nechce a situace, ve které je, mu jistým způsobem vyhovuje. Ale na druhé straně někdy potřebujeme mít pocit, že jsme udělali pro druhého maximum. Nevím, kam až jste si dala hranice Vy, ani kolikrát jste ochotná pomoc nabídnout a za jakou cenu. Nicméně není pravda, že by neexistovala místa, kam se mohou obrátit lidé, kteří žijí s někým, kdo má problémy s alkoholem. Stačí abyste napsala odkuď jste a pokusíme se najít nějakou poradnu nebo sdružení, které budete mít poblíž. Kdybyste byla z Prahy nebo okolí, napadá mě například o.s.Anima (www.anima.cz). Přeji Vám hodně sil a budete-li potřebovat ten kontakt, ozvěte se. S pozdravem, Gabriela Koryntová.