existuje nějaká pomoc
Pocahontas
Dobrý den, již jsem Vám psala o mém příteli. Nohy i ruce už nemá tak nateklé, ale má strašnou toxickou psychózu, střídavě si píchá heroin a pervitin. Doslo to tak daleko, že já jsem samá podlitina a řezné rány. On samozřejmě taky. Jeho rodina mě nenávidí a všechnu vinu svaluje na mne. Nechali ho odvézt do Beřkovic, ale on podepsal revers. Ptám se Vás jak to udělat , abych ho mohla nechat někam zavřít a on nemohl podepsat nic. Je to ten nejhorší pocit , když Vám po městě běhá Vaše láska jako blázen s toxickou psychózou a já nemohu udělat nic,jen čekat jestli neumře a co je nejhorší , je mu 38 let a mě 24. Smůla je ta,že on i když by už nic nebral tak má v tý hlavě takový zmatek,že nevím jestli se to zase uspořádá tak jak má. Již s ním nebydlím odvezli mě do nemocnice,teď jsem u rodičů. Komunikuji s ním pouze telefonicky, pokud je to možné.

Odpověděl: Jakub Minařík
Obávám se, že pokud jej z Beřkovic propustili, tak usoudili, že jeho schopnosti rozpoznat co se kolem něj děje nejsou tak špatné, aby ho museli držet na psychiatrii nedobrovolně. V tom případě šance na jeho nedobrovolnou hospitalizaci jsou, alespoň z tohoto hlediska minimální. Víte, ono je to prostě tak, že když se někdo rozhodne se zabít užíváním drog a nebo alkoholu, tak je to jeho svobodná volba. A psychiatrie není úplně od toho, aby předělávala lidi k obrazu těch ostatních. Je od toho, aby léčila duševně nemocné, pokud to chtějí. A pokud někdo sám nechce a není akutně nebezpečný sobě nebo okolí, tak psychiatrie s tím nemůže nic udělat. Je mi to líto.