dcera
mamik
Dobrý den,děkuji vám za předchozí odpovědi na dotaz 325701,431307.Nyní je dcera propuštěna doma. Manžel není nadšen,myslí si že ji zase pomáhám.Její dg. F 19.5 poruchy duševní a poruchy chování způsobené užíváním více drog a jiných psychoakt.l.-psychotická porucha.Nyní má medikaci stimulant a thiapridal.Je zpomalená zasekává se stojí a kouká.Do práce ji postrkuji. Taky se začne záchvatově smát.Nedělá to naschvál,což si manžel myslí.Léky ji připomínám. Pomohla jsem s ní obchodit lékaře,aby měla omluven červen ve škole a navštívila svého psychiatra.Měla jsem dovolenou ale už musím do práce.Klíče od bytu zatím nemá.Přijel za ní kamarád co ji navštěvoval v léčebně.Byl také pacient.Dost na něm lpí.Bydlí u matky a někdy tam dceru bral.Maminka o tom ví.Vzal ji na výkend k nim.Jsem ráda,že si odpočinu.A věřím,že ji pomáhá.Manželovi se to nelíbí že přišel k nám,ale já na to už sama nestačím...Tak uvidím až ji v neděli přiveze. Držte nám palce. Děkuji za čas mně věnovaný mamik

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vůbec se Vám nedivím, že jste už unavená z toho, co se děje s Vaší dcerou. Myslím, že je dobře, když dovede péči o ni předat někomu jinému a odpočinout si, samozřejmě pokud tomuto člověku důvěřujete, že má na dceru dobrý vliv. Píšete, že má nyní medikaci, ale objevují se u ní stále určité neobvyklé projevy. Myslím, že je třeba aby byla stále pod dohledem psychiatra. bylo by také dobré, pokud se má znovu naplno zapojit do školy, případně do pracovního života, aby měla nějakou podporu zvenčí, kromě Vás samozřejmě. Chodí např. ambulantně do nějaké skupiny? Na doléčování? Zkuste ji do nějakého takového programu zapojit, pomohlo by to Vám i jí. Přeji hodně sil a trpělivosti a kdykoli se znovu ozvěte. Jana Justinová