Testy policie při silniční kontrole na THC
Jiri
Chtěl bych se zeptat, jak dlouho před jízdou nesmím kouřit marihuanu, aby mi nic nenaměřili? (přibližně) Slyšel jsem, že ji policie zjistí i v době, kdy již dávno nejsem pod jejím vlivem. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den. Toxikologická laboratoř uvádí, že THC je detekovatelné z moči 1-30 dní, podle intenzity a délky užívání, metabolismu jedince atd. Obecně platí, že z krve je možné detekovat návykové látky kratší dobu než z moči. Nejdéle je možné poznat přítomnost drog v těle z vlasů, v podstatě celou dobu, dokud neostříháte tu část, která rostla v době, kdy byla droga užita. Tyto testy se ale v podstatě nedělají, s výjimkou výjimečných soudních procesů. Jde o velmi drahou analýzu. Podle předběžných informací budou policisté používat orientační testy, pravděpodobně ze slin a pokud budou pozitivní, měly by být ověřeny v laboratořích. Pokud ale vím, je kolem tohoto testování ještě mnoho nejasností.