alkoholismus?
paja
Dobrý den, moc bych vás chtěla poprosit o radu. Se svým přítelem žijeme skoro 8 let a čekáme 2.dítě.Už od začátku našeho vztahu měl problém s alkoholem, ale vždy se to dalo nějak přejít. několikrát jsem se rozešli,pak zase sešli... Nyní mi dochází trpělivost, protože se jeho opilecké návraty návraty domů stávají rutinou, a právě v tu dobu jsem bezmocná a začínám ho nenávidět.Druhý den většinou prospí, klepou se mu ruce, je mu zle, tak si dá " vyproštováka" - těch je pak víc. Nedá se vše shrnout do pár vět, jen bych vás chtěla poprosit , jak vlastně postupovat. Přesvědčila jsem ho už o návštěvě doktora, ale ten předepsal jen nějaké prášky na uklidnění, po kterých stejnak pořád pil. Jaký postup zvolit? Zkusit jet na detkání AA? Byla bych moc ráda na nějaké odkazy poraden,léčeben, kdo nám může pomoci v Severočeském kraji. Děkuji Pavla

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, v první řadě je třeba, aby si on sám uvědomil svůj problém. Měla byste mu tedy jasně dát najevo, že už Vám došla trpělivost a že je třeba situaci řešit. On by měl být tím, kdo vyhledá odbornou pomoc, kdo se bude v řešení problému angažovat. Samozřejmě s Vaší oporou a pomocí. Návštěva setkání Anonymních alkoholiků je jedna možnost, ambulantní léčení nebo pobyt v léčebně další. Je na vás rozhodnout se, která je nejvhodnější. Může k tomu pomoci konzultace s odborníkem v ambulanci, nejlépe v AT poradně (např. v Semilech sídlí na adrese Špindlerova 394, Semily, 513 01), jistě by Vám tam poradili i další adresy v okolí.