elle
Dobry den ..Mam pritele ktery mel v minulosti velke problemy s drogami ( 15 let na kokainu ) pred skoro 6 lety prestal a dostal se z toho - uplne.....Pred 1.5 rokem mu zemrel otec s kterym mel velmi silny vztah. Pak v cervenci lonskeho roku si zacal znovu zahravat s drogou. Ja to zjistila v unoru...kdy se konecne priznal. a zacali jsme s testy atd.... Po chvili to k nicemu nevedlo protoze prohlasoval ze tak jak ten test vysel je uz prakticky negativni a ze jemu tak vychazeli vzdycky..A slo to dal ..Treba tyden dobry a pak znovu .....pred tydnem jsem to jiz nevydrzela - neustale lhani a vymysleni si...Nemohla jsem se dal divat jak se nici - bylo by to cim dal horsi.. A rekla jsem to jeho sestre, ktera mu pred 6 lety pomohla ze zavislosti.....Silene se rozlobil ....Rekl ze se muzu sbalit a odejit ze pro nej sem mrtva a ze semnou jiz nepromluvi. a jestli si pry myslim ze ho to prejde tak ze jsem na omylu. Ja jsem neodesla - zijeme dal spolu ve stejnem byte ale nemluvi semnou.... Muj dotaz je dostane se z toho ?? Dojde mu to proc jsem to udelala?? V poslednich dnech normalne pracuje a vecer spi...Ale je to zatim jen 6 dni....jak dlouha doba je treba aby se z toho dostal ... dekuji Elle

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, když si znovu přečtete začátek svého dotazu, sama uvidíte, že někdy nestačí ani 5 let, aby se člověk drogy zbavil. Týden je opravdu hodně krátká doba. Jestliže v krizové situaci znovu sáhne k droze, jde o nějaký mechanismus, kterého by se měl zbavit, což je ale rozhodně na delší dobu a je potřeba na tom pracovat, nejen čekat, že se to změní samo. Pravděpodobně jednou, pokud se mu to podaří, i ocení, co jste udělala, nebo to alespoň pochopí. Z toho jak teď reagoval, je ale zřejmé, že ten čas ještě nenastal. Jeho závislost je jeho boj. A Vy byste se měla rozhodnout, jestli si necháte líbit úplně všechno, jestli za ním budete stát i za cenu toho, že o to nestojí. Jemu tím nepomůžete a sama sebe budete trápit.