Temgesic
Oskareta
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na délku abstinenčního stavu po několikaměsíčním užívání přípravku Temgesic (cca 1 ampule denně, někdy obden i s přestávkami 2 - 3 dny). Neberu jej nyní už 5 dní a je mi dost špatně - bolesti kloubů, hlavy, nechutenství, průjem, možná i zvýšená teplota. Podařilo se mi to trochu ztlumit Ibuprofenem, Paralenem, vitamíny a pitným režimem. O moc lepší to tedy ale není. Za jak dlouho mi bude lépe? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
odvykací stav je záležitostí dní, resp. 1-2 týdnů, pak už by měl být stav blízký normě. Pomoci vám může Magne B6, Thiamin a meduňka lékařská, obyčejně se to po téhle kombinaci dosti zmírní a je to celkem snesitelné. Poruchy spánku někdy přetrvávají déle, nejlepším lékem na ně je režim (pravidelná doba kdy jdete spát, kdy vstáváte). Odvykací stav také zmírní nějaký alespoň drobný pohyb, ne nic těžkého, ale procházky, luxování, ... neležet moc v posteli, neboť po tom je to mnohem horší.