jak přestat pít
lena
Dobrý den.Mám už léta problém s alkoholem,pití je součást mého života,bohužel neoddělitelná.Piju obden,většinou litr vína,někdy víc.Snažím se přestat,ale nejsem schopná vydržet déle jak 3 dny.Moc mě to trápí,vím že si ničím zdraví,život nežiju,ale spíše přežívám.Mám dítě ,manžela,práci,nechci o vše přijít.Prosím poradte mi,jak si pomoct.Mám za sebou návštěvu AT poradny,psychiatra i psychoterapii.Vše marné,ta touha nade mnou vítězí.Do léčebny ale nechci.Díky

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud máte toto všechno za sebou a stále nad Vámi alkohol vítězí, máte několik možností. Buď mu podlehnout a smířit se s tím, že to tak bude, když jste tedy zkusila všechny pro Vás přijatelné možnosti. Nebo ještě jednou vyzkoušet ambulantní pomoc, i když už to jednou nezabralo, přeci jen situace je pokaždé trochu jiná a přístup každého terapeuta také. A třetí možnost, asi nejtěžší, ale pravděpodobně mající největší šanci na úspěch, je překonat svou nechuť a všechna možná "ale", která Vás jistě napadnou a podstoupit pobytovou léčbu. Vím, že to znamená něco obětovat - čas v práci, čas strávený s rodinou atd. - ale když si na druhou misku vah položíte všechno, co ještě obětujete alkoholu, myslím, že je výsledek zřejmý. Nezbývá tedy než popřát, ať si vyberete tu pro Vás nejlepší možnost.