MUDr. Minaříkovi
EVIČKA
Vážený pane doktore, asi před 14 dny jsem se Vám svěřila se svým problémem s alkoholem. Poradil jste mi a já musím říci, že se mi opravdu daří pití omezovat. Zjistila jsem totiž, že se u mne zřejmě nejedná o závislost, ale spíše mám na alkohol chuť. Myslím si, že je to rozdíl. Já totiž žádnými abstinenčními příznaky netrpím. Dříve jsem pila každý den, ale nyní se mi daří pití ovládat. Mám ale jeden závažný problém a to je to, že když si dám pivo nebo trochu vína, mám chuť pít dál a dá mi moc přemáhání nepokračovat. Nyní mám ale vůli pít co nejméně, ale nevím jestli se mi podaří stát se abstinentem. Dnes píšu trochu zmateně, ale mám radost z toho, že na sobě již začínám pracovat a věřím tomu, že své pití zvládnu. Přeji Vám vše dobré a ještě jednou děkuji. Určitě se ještě ozvu. pít úpl

Odpověděl: Jakub Minařík
No, i když nemáte odvykací stav, tak ten není pro dg závislosti nutnou podmínkou. Ona závislost se projevuje velmi výrazně ztrátou kontroly v užívání a nezvladatelnou chutí (bažením po droze). No a v tom textu co píšete myslím je obé. Na straně druhé, když se vám daří to nějak omezovat, tak je naděje, že se stav podaří nějak ustát a když se budete určitou dobu se chovat velmi střídmě, tak se vaše schopnost pití kontrolovat může trochu vylepšit. Abstinovat úplně je samozřejmě nejlepší. No, napište, jak vám to jde. :-)