Pervitin a následky po letech
Klára
Dobrý večer, před 4 lety jsem 3/4 roku užívala každý víkend pervitin nebo extázi (někdy bohužel i současně). Velice nerada na toto období vzpomínám v důsledku mnoha nepříjemných zkušeností s těmito drogami, zvláště v posledním období užívání, kdy zážitky byly jen špatné. Tyto nepříjemné vzpomínky se mi občas vrací a to velice živě. Navíc někdy pociťuji tzv. flash backy. Chtěla bych se zeptat, zda-li toto někdy vymizí? Někdy na sobě pozoruji myšlení a chování, jako kdybych byla pod vlivem. Zejména pervitinu (rychlý tok myšlenek, nadměrná ukecanost, zmatenost, nesmyslné chování...) Jinak k drogám mám již naprostý odpor, alkohol jen příležitostně s přáteli. Tyto důsledky mě velmi obtěžují v životě. Vím, že to špatné období vrátit nelze, ale těchto nepříjemností bych se přála jednou pro vždy zbavit. Další věc je to, že se nám v rodině vyskytuje psychická nemoc (schizofrenie, obscese). Zajímalo by mě, protože vím, že drogy můžou psychické nemoci podnítit, zda-li se mi může kvůli užívání pervitinu něco takového projevit, spustit. Předem mockrát děkuji za odpověď a radu. Klára

Odpověděl: Jakub Minařík
Stavy které popisujete budou nejspíš následkem užívání pervitinu a MDMA. Měli by samy odeznít, ale pokud nemizí a mají tendenci přetrvávat ještě po letech, chtělo by je zkusit léčit. Jako první krok zkuste změnit životní režim, přiměřeně odpočívejte, trocha sportu taky neuškodí, pravidelně choďte spát, v pravidelnou dobu vstávejte, stravujte se zdravě, dostatek tekutin, vyhnout se alkoholu. Z léků bych doporučil vitaminy skupiny B (optimálně Magne B6, Thiamin a nějaký multivitamin), na zklidnění Meduňku lékařskou a doporučoval bych vyzkoušet třezalku tečkovanou, popíjejte jí denně, zkuste to vydržet alespoň měsíc. No a kdyby to nepomohlo, tak asi nezbyde než navštívit psychiatra. Rozhodně napište, jestli došlo k nějakým změnám.