poradit jak dál
Ajuška
dobrý den, měla jsem problémi s drogami byla jsem v léčebnách a v komunitě....brala jsem pervitin a heroin.Potom jsem dostala subotex a ten jsem si začla píchat....brala jsem občas subotex a občas pervitin.Tet už jsem půl roku čistá,ale mám strach co bude dál.Myslím, že neumím bez drog žít, jelikož už mám občas stavy, ža bych udělala cokolijen abych si dala....ráda bych to překonala ale mám pocit, že to sama nedokážu.Nejhorší na tom je že občas si na drogy ani nevzpomenu a občas bych zase udělala cokoli abych měla "svůj stav".....snad mi poradíte něco co by bylo lepší, myslela jsem si že když jsem už tak dlouho čistá že to bude vše už o.k. a na drogy jsi už nevzpomenu,ale asi jsem se mílila..... předem děkuji za odpověď, snad dokážu odolávat než mi napíšete:-) S pozdravem Ajuška z Prahy

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to by byla škoda teď všechno zahodit, když se Vám podařilo abstinovat tak dlouho. Celý příběh, jak ho popisujete, je jako dělaný pro doléčování. Nepíšete, zda jste po komunitě někam na doléčovák chodila, ale rozhodně mám pocit, že jestli Vám teď něco může pomoci překonat krizi, je to právě tahle instituce. Je možné chodit tam ambulantně, po práci, mohla byste se zapojit do skupin a/nebo chodit na individuální doléčování. V Praze jsou v podstatě dvě větší možnosti, Doléčovací centrum SANANIM (http://www.sananim.cz/fcilities.php?id=8)nebo Centrum následné péče Drop In (http://www.dropin.cz/centrumnaslednepece.shtml). Zkuste je kontaktovat, jistě Vám ve Vaší situaci pomohou.