Trdlo
Dobry den, chtela bych se optat na sveho pritele,jsme spolu 3 roky,celou dobu,co ho znam,tak kouri marihuanu.Nejak se s tim stale nemuzu srovnat,nekdy mi to nevadi,nekdy leze dost na nervy...prejidani atd., kouri kazdy den, nekdy vice, nekdy mene.Samozrejme, vikend nejvice... cely den,prubezne. To jsou vetsinou speky, pres tyden fajfky .. Porad tvrdi, ze na tom zavisly neni, ale, myslite si to same?? Je asi tezke odolat, kdyz 99 % jeho znamych dela to same. Jinak mame skvely vztah. Jen tohle nam to dost kazi, on si pak mysli, ze nejsem normalni, kdyz mi to vadi.... Co mam delat? Porad rika, ze az budou deti atd., bude vse jinak, ale asi bude tezke prestat, ze? Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, po třech letech asi nebude tak snadné přestat. Ale pokud tomu věří a je přesvědčený, že je všechno v pořádku, můžete udělat takový malý test - ať zkusí na týden přestat kouřit. Myslím, že to nebude zdaleka tak snadné, jak počítá. Asi je ale jedno, jestli se dá jeho chování nazvat závislost, nebo ne. Důležité je, že Vám to vadí. To by měl tolerovat. A Vy byste se měla rozhodnout, jestli je to pro Vás nepřekonatelné, nebo jestli s tím dovedete žít. Pokud budou hranice pro Vás oba jasné, můžete pak vyjednávat o změnách.