THC
Lůca
Chtěla bych se zeptat, kolik stojí vyšetření, kde se zjistí přítomnost THC v krvi a jestli je možné, aby se provádělo při normální lékařské prohlídce na požádání nebo při podezření požití. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Testování na přítomnost THC se provádí standardně ze vzorku moči, nikoli z krve. Při normální lékařské prohlídce se test na přítomnost drog obyčejně nedělá, není to běžnou součástí vyšetření. Ani při podezření na užití konopné drogy. Pokud je pacient plnoletý, musí s testem souhlasit. Nevím, na požádání koho by měl lékař test provést a komu by ho měl provést... Nevím úplně, proč se na to ptáte, takže Vám nemohu poskytnout konkrétnější odpověď. Jinak lze zakoupit jednorázové orientační testy na THC, popřípadě využít toxikologickou laboratoř. Jednorázové testy se dají koupit v lékárně a stojí kolem 100 Kč. Při pozitivním výsledku testu, v případě, že testovaný užití drogy popírá, je nutné nechat udělat laboratorní konfirmaci, aby se vyloučil tzv. falešně pozitivní výsledek testu. Test v laboratoři stojí cca několik set (popř. i tisíc, záleží na citlivosti zvolených metod).