rada
magda
poradte mi jak se mám chovat k 17-náctí lete holce která kouři trávu a přiznala že zkusila 4 krát drogu. mám zakazovat kamárády nepouštět ji ven. nevím si rady nemám s tim zkušeností,bojim se aby nám neutekla za kamarádyktěří ji v tom podpoři. naštívila jsem s ní protidrogovu poradnu, ale zda se mi ,že už tam nechce.co mám dělat jsem velice zoufala bojim se o ní jak si mám poradit? děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den. Sama naznačujete, že zákazy asi nepomůžou. Samozřejmě je dobré stanovit nějaká pravidla, jako např. že přes noc bude vždycky doma, do kolika bude chodit ven atd. Jinak je ale spíš důležité s ní o problému mluvit. Co jí drogy dávají, proč je potřebuje, co by jí je mohlo nahradit? Co jí drogy berou nebo do budoucna vzít můžou? Je také správné jí ukázat, že žije v nějakém systému, v rodině a i ten svým jednáním ovlivňuje. Není tedy jenom na ní, jestli bude brát, nebo ne. Další věcí je, kde bere peníze na drogy - z kapesného, které jí dáváte? Nebo si na ně vydělává? Zkuste s ní mluvit otevřeně o svých obavách, strachu o ni, ale pokud možno bez vyhrocených emocí, které by mohla cítit jako nátlak. Je důležité, aby si uvědomila možné následky toho co dělá. A také aby zjistila, že výjimečná může být i něčím jiným než tím, že bere drogy...Je toho hodně a rozhodně to není jednoduché. Pokud dcera už do poradny nechce, můžete tam jít sama alespoň Vy a poradit se, jak postupovat. Rozhodně také máte právo na to, aby Vás v takové situaci někdo vyslechl. Pokud budete chtít, kdykoli můžete samozřejmě také znovu napsat nám.