hmh
Jarda
Dobrý den, už jsem jednou psal neodepsal jste asi máte hodně práce.Já mám problémy s tím, že teď už ani nehulím jointy, ale bušení srdce mám i po cigaretě.Myslíte, že marihuana mohla trvale poškodit moje srdce. Byl jsem u doktora a poslal mně na rentgen, jesli to může dělat krční páteř a také na kardiologii, protože v ordinaci jsem měl tep 85. Je mi 20 tak se to doktorce nezdálo (už 2 dny nehulim ze strachu, že můžu dostat infarkt nebo něco podobného, ale taky k vůli tomu, že mám docela zvláštní stav i po cigaretě).Je tady ta možnost, že jsem si vsugeroval, že mám něco se srdcem a ono se tak chová?Zapříčinila to marihuana?Podotýkám, že za 4-5 let co hulim skoro denně se mi nikdy nic podobného nestalo, ani jsem nezvracel ani po požití 2g ve 3 lidech.Nevim co se to děje a jak je to možný.Mám před zkouškama myslíte, že je tady ta možnost, že tělo podvědomě odmítá hulení kvuli tomu.Už to došlo tak daleko, že si počítám stahy srdce za minutu. Pro příklad v leže 70/min, když se postavim 74-77/min, když si dám cigaretu 85-90 a 10-20 minut se to snižuje na 70/min, když si dám jointa je to nejdivnější pohybuje se to okolo 90-120/min. Vím, že marihuana snižuje tlak a zvyšuje tep, ale proč se mi nikdy nic nestávalo a bylo mi dobře po špeku a teď je mi s prominutím doslova na chcípnutí.Dodávám nikdy jsem nebyl nemocnej kromě kašle a rýmy, nemám na nic alergii, ani vysoký ani nízky tlak.Doufám, že jsem si to vsugeroval, protože marihuana je jedinná věc, kterou někdy požívám a docela bych si esště někdy dal.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den Jardo, bohužel nestíháme odpovídat tak rychle, nicméně doufám, že Vám nyní Váš dotaz alespoň částečně zodpovím. Psal jste, že užíváte marihuanu již několik let a to skoro denně. Nicméně poslední dobou na sobě v době intoxikace pozorujete zrychlení tepu, bušení srdce, někdy je Vám až mdlo. Bušení srdce, někdy i velmi nepříjemně prožívané, patří k poměrně běžným stavům po požití marihuany. Ona sice marihuana snižuje krevní tlak, ale na druhou stranu zvyšuje tepovou frekvenci i sílu srdečního svalu. Navíc kouření čehokoliv vede ke kornatění tepen, což zvyšuje nejen riziko rakoviny, ale i vzniku uzávěru tepen v dolnich končetinách, cevních mozkových příhod nebo srdečních infarktů. Ani lékař takhle na dálku neurčí, jestli jste si Vámi prožívané stavy vsugeroval, nebo jestli jsou založené na popsaných účincích. Domnívám se ale, že se můžete zkusit svému lékaři svěřit. Kdyby jste v sobě nenašel potřebnou odvahu, a ani po nějaké době abstinence Vaše pocity nezmizeli, nebojte se na nás znovu obrátit. S pozdravem, Gabriela Koryntová.