rada
wlada
ZJISTILI JSME ŽE NÁŠ SYN (21)BERE PERVITIN,JAK NEVÍM,NECHCE S NÁMI KOMUNIKOVAT,POTŘEBOVALI BYCHOM PORADIT JAK HO PŘESVĚDČIT ABY TO NEDĚLAL,MÁME BÝT NA NĚJ TVRDÝ NEBO NAOPAK,MÁ DĚVČE U KTERÉHO PŘESPÁVÁ,DO PRÁCE CHODÍ,PROSÍM O RADU JAKÉ MAJÍ BÝT NAŠE PRVNÍ KROKY,DĚKUJI

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, jsem ráda, že se ptáte. Píšete, že Váš 21letý syn užívá pervitin. Chcete ho přesvědčit, aby to nedělal. Chcete radu, jak to udělat. Moje první rada by byla: zkuste si se synem vklidu, bez výčitek, obviňování a vyhrožování promluvit. Ale píšete, že s Vámi syn nekomunikuje. Víte, ono to často bývá tak, že lidem ten pervitin obzvláště na začátku chutná. Dává jim pocit, že všechno zvládnou, se všemi si rozumí, všechno stihnou apod. Člověka, který je v této fázi, jen těžko přesvědčíte, aby to nedělal. Vašemu synovi je navíc 21 let a tudíž o svém životě rozhoduje sám a Vaše požadavky bude akceptovat jen tehdy, bude-li chtít. Dostala jsem od Vás jen pár stručných informací a ani nevím, zda s Vámi syn bydlí, jestli jste se pokoušeli na toto téma bavit a jak takové diskuse dopadly, co vlastně o jeho braní víte... Zpravidla se osvědčuje to, být trochu tvrdší a stanovit jasná pravidla a podmínky, za kterých budete společně fungovat a po jejichž porušení bude následovat sankce. Nicméně pravdou je, že to chce opravdu hodně sil, být v takovou chvíli tvrdý a trvat si na svém, ačkoli ten druhý vymyslí tisíce důvodů, proč ne. Také je důležité se na takových pravidlech shodnout se všemi, kteří v domácnosti žijí. Věřte tomu, že nejste zdaleka jediní, kteří se s podobným problémem potýkají. A je dobře, že jste se rozhodli najít pomoc a nezůstat s problémem o samotě. Bohužel ale takhle po internetu nejspíš nic moc nevyřešíme. Jestli bych Vám mohla něco doporučit, pak se zkuste obrátit na poradnu pro rodiny lidí, kteří užívají drogy. Jestli jste z Prahy, podívejte se na stránky www.prevcentrum.cz, nebo www.anima-os.cz, jestli jste od jinud, můžete si zavolat na poradenskou linku 283 872 186 a nebo napsat znovu sem. Ráda Vám odpovím. Kdyby bylo třeba, určitě se ozvěte znovu. S pozdravem, Gabriela Koryntová.