nevíme si rady
fv
Syn se 5let léčí po schizofrenickém ataku, je v péči odborného psyciatra. Při mé konzultaci s tímto psychiatrem mi naznačil, že problem není jen v této nemoci, ale nesmí mi bez souhlasu plnoletého syna podat informace. Nyní již vím, že syn je dlouhodobě závislý na pervitinu, se všemi důsledky. Prosím o kontakt na odborníka ze Zlínska, pro doporučení účinné léčby a doporučení nejvhodnějšího způsobu chování a jednání s ním po dobu, než se mu podaří zařadit do programu léčby. Dále je možné ho bez jeho souhlasu transportovat do psychiatrickéléčebny s léčbou protidrogové závislosti? Je postup ošetřujícího psyciatra správný, když dlouhodobě zná pacientův stav a nechá situaci bez radikálnějšího řešení?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, rozhodně si netroufám posuzovat z krátkého popisu, jestli psychiatr Vašeho syna postupuje správně, nebo ne. Pokud máte pocit, že ne, bylo by dobré, aby jste o tom s ním mluvili a poradili se případně o jiném postupu. Pokud je syn závislý na pervitinu, bylo by dobré, aby se i tento problém řešil, ale nedobrovolná hospitalizace nebývá zrovna nejšťastnější. Je možná pouze pokud je jedinec nebezpečný sobě nebo svému okolí. Kromě toho, léčba je účinná, pokud je k ní člověk motivován, a tedy jde do ní dobrovolně. Samozřejmě existují i výjimky, ale především u dospělého člověka to tak většinou je. Pokud syn chce se svým problémem něco dělat a jeho psychiatr s ním neumí nebo nechce na tom pracovat, můžete zkusit např. Kontaktní centrum Daimonion o.s., Ul. SNP, v.s. č.2, Otrokovice, 760 01, telefon: 577932297. Nebo zkuste zatelefonovat do Psychitrické ordinace, MUDr. Pavel Konečný, Zlín, což je lékař-psychiatr, který se zabývá i léčbou závislosti. Tel. je 577220634. Pokud by Vám přímo tato zařízení nevyhovovala, jistě Vám poradí, kam jinam se v okolí obrátit. Hlavní v této chvíli ale je se synem o jeho závislosti mluvit a zjistit, jaké jsou jeho představy o tom, co dál.