heroin
Ivana
Můj syn /22 let/ je na heroinu,v 17 letech byl v léčebném zařízení do 18 let,pak 2 roky pracoval,zdál se celkem v pořádku,ale před rokem začal brát znovu drogy.V současné době nebydlí doma,ani nevím,kde přespává,ale vím,že bere a snad právě heroin.Ráda bych věděla,jak dlouho tuto situaci může zvládat,po jak dlouhé době se objeví zdravotní potíže a jaké.Já sama navštěvuji skupinu rodičů se stejným problémem a nějak s mi nedaří situaci zvládat. Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den Ivano, děkuji Vám za dotaz. Píšete o svém synovi, který byl závislý na heroinu. V současnosti s Vámi nebydlí a podle Vás se pravděpododobně vrátil k heroinu. Ptáte se na to, jak dlouho může tuto situaci zvládat a za jak dlouho se objeví zdravotní potíže. Abych pravdu řekla, je to značně individuální. Záleží na spoustě věcech, např. na tom, jak se o sebe stará, jakým způsobem užívá, jaké dávky, jak často, zda heroin s něčím kombinuje apod. Jsou lidé, kteří berou mnoho let a i když si během té doby odrovnají játra a několikrát zkolabují, nedonutí je to přestat. Synovi je už 22 a tak je tohle rozhodnutí jenom a jenom na něm. Vy byste se měla starat teď hlavně o sebe, tím, že se sesypete, nikomu nepomůžete. Je dobře, že chodíte na rodičovskou skupinu a možná by nebylo od věci, kdybyste se tam svěřila, nebo si řekla o individuální schůzku s terapeutem, případně Vám jistě dají kontakt. Kdyby tomu tak nebylo, napište odkud jste a my Vám pošleme kontakt. S pozdravem a přáním hodně sil, Gabriela Koryntová.