opium
S
Vážení, prosím vás o informaci ohledně možností léčby závislosti na opiu. Mám přítele závislého na opiu v Indii. Snažil se přestat, ale podstoupená tamní léčba byla neúčinná. Chtěla bych zjistit, zda je možné, aby u nás podstoupil léčbu cizinec, jak dlouho léčba trvá, jaká je úspěšnost léčby, kolik by to asi stálo a kontakt na nějakou konkrétní léčebnu. Moc děkuji. S.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, závislost výhradně na opiu u nás není sice nijak běžná, nicméně léčit se u nás jisté dá a to stejným způsobem jako jakákoli jiná závislost na nealkoholových drogách. Hlavní náplní léčby bývá skupinová, nebo individuální terapie, která s sebou nese nemalé požadavky na schopnost domluvit se v jednom jazyce. Vy mluvíte o příteli, který je v Indii. Píšete, že jde o cizince, ale už mi není jasné, jestli umí česky. Léčba v jakémkoli jiném jazyce než češtině se u nás, pokud je mi známo, nenabízí. Individuálně lze podstoupit některé léčby v angličtině, ale jinak... Navíc je u nás léčby placena zdravotní pojišťovnou, což by v případě cizince znamenalo, že ji bude muset platit z vlastní kapsy. Jinak vlastní léčby může trvat různě dlouho, záleží při tom na řadě okolností. U nás se zpravidla mluví o léčbě jako o něčem, co trvá od 3 měsíců déle. Projít léčbou ještě nikomu nezaručí, že už nikdy brát nebude, takže ani úspěšnost není něco, co bych Vám mohla slíbit. Ta vy výsledku vždycky záleží na každém zvlášť. Možná zkuste napsat víc informací a uvidíme, co dál. S pozdravem, Gabriela Koryntová.