tráva
Valník
Dobrý den! Zhruba 2x za měsíc kouřím trávu (1-3 jointy), rád bych se zeptal do jaké míry je mé počínání nebezpečné. Jěstě bych se rád zeptal na Váš názor na knihu MARIHUANA - MÝTY A FAKTA? Děkuji za odpověd a přeji hezký den. Valník

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Marihuana má pochopitelně svá rizika, která jsou ovšem velmi individuální a to, zda budete mít potíže související s užíváním marihuany a jak závažné, závisí na mnoha individuálních faktorech. Pokud jde o psychická a zdravotní rizika, s Vaší frekvencí užívání není vysoká pravděpodobnost, že by to na Váš psychický a zdravotní stav mohlo mít zásadnější vliv, ale nedá se to samozřejmě ani vyloučit. Můžete si přečíst text Vliv konopí na zdraví na www.drogmem.cz pod kolonkou Memy. Další riziko jsou ovšem právní aspekty - marihuana je nelegální droga, její užívání jako takové trestné není, ale držení malého množství drogy pro vlastní potřebu je považováno za přestupek, její předání, prodej, pašování přes hranice, výroba (tedy pěstování) a držení v množství větším než malém je klasifikováno jako trestný čin. Knihu Marihuana - Mýty a fakta známe, předmluvu k ní napsal náš kolega a špičkový odborník přes výzkumy v drogové problematice MUDr. Tomáš Zábranský. Nechci mluvit za kolegy, ale knihu jsem četla a v zásadě mám pocit, že s mnoha věcmi uvedenými v knize se dá souhlasit, i když v mnoha ohledech je tato publikace kontroverzní.