ani
V pubertě jsem měla sexuální styky s rizikovými osobami. Dlouho jsem se bála, ale přesto jsem na testy HIV nikdy nešla. Měla a mám hrozný strach. Nyní mne bolí svaly a často i hlava. Mám časté záněty pochvy atd. Mohlo by se jednat o HIV? Díky za odpověď...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás a nepanikařte. Vaše zdravotní problémy mohou mít řadu jiných příčin. Nicméně na testy bych být Vámi vyrazila. Udělají Vám je např. na každé hygienické stanici,u obvodního lékaře, ale určitě i u Vašeho gynekologa. A nechte se při té příležitosti otestovat i na žloutenky B a C. Jejich virus má stejný mechanismus přenosu jako HIV a v populaci se vyskytují mnohem častěji. Držím palce a nebojte se. P. S. Všechny kontakty, kde je možné si udělat testy a informace o HIV najdete také na www.aids-hiv.cz.