Karel
Dobrý den, psal jsem vám ohledně kamarádky že začala brát pervitin a vy jsem mi odpověděli že jsem nenapsal moc informací tak se pokusim ještě nějaké dodat.Jednoho dne kamarádka (17let) rozhodla že jsi dá pervitin, ale začala ho brát normálně každý den. Přišla do školy sjetá a měla křeče břicha bolely jí žíly a nevěděla co řiká. Chová se hrozně neni s ní vůbec k řeči, jelikož mele takové hovadiny, že se to nedá poslouchat. Mě je taky 17 a nevim co s ní mám dělat jelikož mě na ni záleží, ale kdy jsem si sní chtěl promluvit, tak nebyla schopná konverzace. Doufám, že jsem už trošku přiblížil informace a poradíte mi co by bylo nejlepší udělat. Kdyby jste potřebovali vědět nějaké další informace, tak mi dejte prosim vědět. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď, měli jsme toho teď nějak hodně. V tuhle chvíli to vypadá, že s kamarádkou asi moc nepohnete, protože není možné s ní na toto téma komunikovat. Pokud najdete nějakou vhodnou příležitost, řekněte jí, že o ní máte obavy a zkuste s ní promluvit o tom, jestli by nechtěla vyhledat nějakou odbornou pomoc. Můžete jí nabídnout kontakt na naši poradnu, případně na kontaktní centrum pro drogově závislé ve Vašem regionu, kam si může jednat přijít vyměnit injekční stříkačky (aby měla k dispozici sterilní a snížilo se riziko nějakých zdravotních problémů a přenosu infekčních chorob), může se tam poradit o své situaci (i anonymně) a pokud by měla zájem o nějakou formu léčby, tak jí pomohou léčbu zprostředkovat. Pokud kamarádka bere pervitin každý den, brzy se jistě dostane do nějakých potíží ve škole, s rodiči... a problém s pervitinem se provalí a stejně bude muset se situací něco dělat. Bohužel - pokud sama nebude chtít, tak s tím mnoho nezmůžete. Je mi líto, že Vám nemohu poskytnout příznivější informace. Pokud napíšete, odkud jste, tak bychom Vám mohli poslat konkrétní adresu a telefon na kontaktní centrum ve Vašem okolí, kam by se kamarádka mohla obrátit. Služby v kontaktních centrech jsou bezplatné a anonymní, takže se návštěvy nemusí obávat. Zatím držím palce Vám i kamarádce.